جمعه، 7 ارديبهشت، 1403

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

previous arrow
next arrow
Slider

نشست خبری محمدی کیادهی با خبرنگاران در ستاد مرکزی

  محمدی کیادهی در پاسخ به پرسش خبرنگار تیرنگ در مورد شانس رای آوری خود گفت: به قول دوستی، همچنان که اسلام بدون روحانیت نمی‌شود، شورای ساری بدون کیادهی هم شدنی نیست

 

محمدی کیادهی در پاسخ به پرسش خبرنگار تیرنگ در مورد شانس رای آوری خود گفت: به قول دوستی، همچنان که اسلام بدون روحانیت نمی‌شود، شورای ساری بدون کیادهی هم شدنی نیست . دوره قبل نبودم و نتیجه آن را دیدیم شورا منحل شد به جرات می گویم حداقل اگر من حضور داشتم با تسلطی که بر قانون دارم حداقل مانع انحلال شورا می شدم. من بر این باورم که حتما رای می‌آورم و باید ببینیم هشت نفر دیگر چه کسانی هستند.  

تیرنگ نیوز- مجید ساجدی فر: محمد حسن محمدی کیادهی عضو ادوار شورای شهر ساری و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر ساری در نشست خبری خود با بیان اینکه دو گروه را در انتخابات برای تهییج و تحریک جامعه موثر می دانم، گفت: یکی نامزدها هستند که با کاندیداتوری خود زمینه حضور و برگزاری انتخابات را فراهم می آورند و دیگری رسانه‌ها که با انتشار اخبار و مطالب مربوط به انتخابات و معرفی کاندیدا ها و برنامه هایشان در این راه گام بر می دارند.

وی با انتقاد از برخی شیوه های نامتعارف تبلیغات برخی کاندیداها، اظهار کرد: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم البته قرار بود شهرداری مکان‌هایی را در سطح شهر برای تبلیغات نامزدها در نظر بگیرد. وقتی در شهر ساری ۲۰۰ کاندیدا داریم انتظار می رفت حداقل ۲۰۰ نقطه برای این کار مهیا می شد اما متاسفانه شهرداری فقط در مکان هایی معدود جهت تبلیغات نامزدها تعبیه کردند که برای 200 نامزد واقعا کافی نیست و نتیجه آن شد که بسیاری از کاندیدها روی درختان، تیربرق ها،  در و دیوارهای خصوصی و اماکن دیگر اقدام به چسباندن عکس و بنر خود نمودند.

محمدی کیادهی با اشاره به گرانی هزینه های تبلیغات، افزود: هزینه تبلیغات ساده یک کاندیدا در ساری صرفا برای معرفی خود به مردم (در فضای مجازی، تبلیغات پیرامونی و مطبوعاتی) کمتر از ۳۰۰ میلیون نباید باشد. در حالی که دولت هیچ حمایتی نمی‌کند، نه تسهیلات می دهد و نه هیچ امکاناتی در نظر می گیرد. از این رو بسیاری از نامزدهای با دانش و متخصص به دلیل نداشتن پول تبلیغاتی، نمی توانند خود را به طور شایسته به مردم معرفی کنند. این موضوع باعث می شود که حق بسیاری از نامزدهای شایسته ضایع شود. حال آنکه بدون نامنویسی آن ها و نبود کاندیداها، برگزاری انتخابات نیز لغو خواهد شد. چنانکه در بعضی از روستاها نیز به علت به حد نصاب نرسیدن نامزدها، انتخابات برگزار نمی شود. بنابراین انتظار می‌رود دولت هوای نامزدها را داشته باشد و به طریقی از آن ها حمایت کنند. بنده به عنوان یکی از پیشکسوت های شورا در استان و حتی کشور می‌گویم که کاندیداها در انتخابات شورای شهر واقعاً مظلوم هستند و این عدم حمایت ها و عدم برنامه ریزی ها باعث می شود که افراد وابسته به جریان پول و قدرت، دیوارها و درهای شهر را تبلیغات خود پر کنند و افراد شایسته دیده نشوند.

عضو 4دوره شورای شهر ساری، با ابراز نگرانی از دیده شدن ردپای برخی اقدامات و تبلیغات نامتعارف، جهت تطمیع افراد و زمزمه های خرید و فروش رای در ساری، افزود: از مسئولان می‌خواهم به صورت جدی به این قضیه ورود کنند و نگذارند انتخابات به حاشیه برود. چرا که ساری زخمی است و دیگر طاقت و تحمل چنین مسائلی را ندارد. بنابراین از شخص فرماندار می خواهم که با متخلفان قاطعانه برخورد کند. عملکرد آقای فرماندار تاکنون نشان داد که به دنبال آرامش و ثبات شهرستان است، برخلاف فرمانداران سابق سیاسی‌کاری نمی کند و پشت پرده جریانات خاص نیست و در انتخابات نیز از افراد یا گروهی حمایت نمی کند.

وی با بیان اینکه مطمئنا کاندیداهایی که شانس رای آوری ندارند و از محبوبیت مردمی برخوردار نیستند، اقدام به خرید و فروش رای و تطمیع مردم می کنند، گفت: این دست نامزدها اگر بخواهند با زیر پا گذاشتن قوانین تبلیغاتی، خرید آرا و تبلیغات غیرمتعارف به شورا راه پیدا کنند، منفعتی برای شهر نخواهند داشت و تجربیات چندین ساله ام می‌گوید امکان ندارد با حضور چنین افرادی، شورای شهر ساری رو به جلو حرکت کند.

کیادهی با انتقاد از فضای بی در و پیکر شبکه های اجتماعی، بیان کرد: اینکه هرکسی شب بخوابد صبح بلند شود در فضای مجازی یک صفحه انتخاباتی بزند و حرکاتی را انجام می‌دهد نه در شأن انتخابات و نظام و کاندیداها هست و نه در شأن مردم ساری و مازندران. اینها در حقیقت رسانه نماهایی هستند که می‌خواهند خود را به جای رسانه جا بزنند بنابراین باید اداره ارشاد و پلیس فتا و حتی اصحاب رسانه و خبرنگاران واقعی با این گونه افراد مقابله کنند. از طرفی برخی مدیران رسانه ای نیز به دنبال کاسبی های کلان هستند، ما هم قبول داریم رسانه‌ها هم خرج و مخارجی دارند اما این نیز حدودی دارد و از حد که بگذرد آسیب است.

عضو سابق شورای شهر ساری با اشاره به حواشی مدیریت شهری ساری و دستگیری تمام اعضای شورا و شهردار سابق و چند تن از پرسنل شهرداری، گفت: مراحل قضایی در حال انجام است و منتظر حکم نهایی هستیم. اینکه شنیده می شود آن ها از برخی نامزدها حمایت می کنند را من تایید یا تکذیب نمی کنم به هرحال آن ها هم شهروند هستند و قانون به همه اجازه می‌دهد که در انتخابات شرکت کنند یا از کسانی حمایت کنند مگر اینکه قانون آنها را ممنوع الفعالیت کرده باشد. من به جز یک مورد تاکنون ندیدم یا نشنیدم که از آن ها از کسی یا گروهی حمایت کنند. در نهایت این مردم هستند که تشخیص می دهند به چه کسانی رای بدهند و نمایندگان خود در شورا انتخاب کنند.

وی افزود: تاکنون پنج لیست به بنده پیشنهاد حضور دادند به جز یک لیست، احتمال اینکه با بقیه همکاری کنم، هست. در حالت کلی خوب است که آرای لیستی باب شود و مردم به لیست ها رای بدهند. اما نباید پشت آن اهداف سیاسی و جناحی باشد و مردم باید در این مورد هوشیار باشند.

محمدی کیادهی، درباره احتمال لیست دادن شهردار در سایه، گفت: در این باره خبری ندارم، حداقل از طرف ایشان یا اطرافیانشان به بنده نه پیشنهادی دادند و نه تماسی گرفتند. اینکه شنیده می شود شهردار در سایه برای تایید صلاحیت برخی از نامزدها هزینه‌های گزافی داده است را من در جریان نیستم و نظری ندارم یعنی خودشان باید پاسخگو باشند یا رسانه‌ها پیگیر شوند و زوایای پنهان چنین مسائلی را در بیاورند اما من قویا می‌گویم که برای تایید صلاحیت خود، هیچگونه لابی‌گری انجام نداده ام و با ارائه مدارک مستند و پیمودن روال قانونی تاییدیه خود را دریافت کرده ام.

کیادهی در پاسخ به سوال خبرنگار تیرنگ مبنی بر میزان کیفیت نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر مرکز استان و میزان شانس رای آوری خود گفت: نامزدهای خوب و باکیفیتی ورود کردند و رقابت خوبی را پیش رو داریم. شرایط برای برگزاری یک انتخابات قاطع، قوی و پر شور آماده است. انتظار می رود تحول عظیمی را از سوی شورای ششم شاهد باشیم. این شورا می‌تواند کارهای بسیار بزرگی انجام بدهد چرا که برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره در سطح شهر وجود دارد که آنها می‌توانند علاوه بر پرداخت بدهی های قبلی شهرداری، این پروژه های نیمه کاره را نیز به اتمام برسانند.

وی در مورد شانس رای آوری خود گفت: به قول دوستی، همچنان که اسلام بدون روحانیت نمی‌شود، شورای ساری بدون کیادهی هم شدنی نیست. دوره قبل نبودم و نتیجه آن را دیدیم شورا منحل شد به جرات می گویم حداقل اگر من حضور داشتم با تسلطی که بر قانون دارم حداقل مانع انحلال شورا می شدم. من بر این باورم که حتما رای می‌آورم و باید ببینیم هشت نفر دیگر چه کسانی هستند.

کیادهی درباره ویژگی های انتخاب شهردار آینده بیان کرد: از آنجا که زیرساخت بسیاری از پروژه ها آماده است به نظر من شورای ششم می تواند شهردار خوبی انتخاب کند که حتی از شهرداران گذشته نیز فعال تر باشد و عملکرد بهتری داشته باشد. شهردار فعلی هم می تواند یکی از گزینه‌ها باشد. اتفاقا در جلسه ای به خود ایشان هم گفتم که اگر کار خوب کار کند و به این روند ادامه دهد، می‌تواند یکی از گزینه های شهرداری باشد. از شورای ششم انتظار می رود که شورای شهر باشد نه شورای شهرداری.

وی همچنین به جذب بی رویه نیروها در شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری ساری ۵۵۰۰ نیروی رسمی و شرکتی در حال فعالیت دارد که  نفر۹۵۰ آن نیروی رسمی هستند و مابقی شرکتی که درقالب 8 شرکت با شهرداری همکاری می کنند. جذب رسمی نیروها در شهرداری نیاز به آزمون دارد و بسیار دشوار انجام می شود برای همین، نیروها به صورت قراردادی اضافه می شوند و برخی سفارشات و…

کیادهی در پایان به میزبانی منطقه ای 2022 شهر ساری اشاره کرد و گفت: میزبانی 12 کشور منطقه فرصت بسیار مناسبی برای ساری و مازندران است که باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنیم و مردم نیز می‌توانند از این رویداد استفاده های فراوانی ببرند . مثلا می‌توانیم جذب سرمایه گذار داشته باشیم و اعتبارات ملی دریافت کنیم. مطمئناً کشورهای عضو زیبایی های مازندران را ببینند قطعاً آماده سرمایه‌گذاری در استان و شهر ساری خواهند شد.