شنبه، 8 ارديبهشت، 1403

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

previous arrow
next arrow
Slider

پیام محمدی ‌کیادهی به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد

بسم الله الرحمن الرحیم سالروز قیام پانزده خرداد 42 را گرامی می داریم و به روح شهیدان این قیام که نخستین شهیدان انقلاب اسلامی بودند، سلام می فرستیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز قیام پانزده خرداد 42 را گرامی می داریم و به روح
شهیدان این قیام که نخستین شهیدان انقلاب اسلامی بودند، سلام می فرستیم.


این قیام که در حقیقت تجلی "پیروزی خون بر شمشیر" در ایران امروز بود، بر جهت گیری دینی انقلاب ایران و تحکیم باورهای مذهبی مردم و همراهی گروه های مختلف مردم با این قیام و ارتباط قلبی با امام خمینی(ره) به عنوان رهبر این قیام نقشی بی بدیل داشت.

حرکتی که در پی سخنان انتقادی روح الله خمینی(ره) در مورد لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید ایجاد گردید، وحشتی در نظام طاغوت پدید آورد که اقدام به دستگیری و تبعید امام خمینی کرد.

مردم ایران نیز در چندین شهر در حمایت از رهبر و مولای خود اقدام به رهپیمایی کردند در حالی که سلاحی در دست نداشتند جز "الله اکبر" اما مزدوران شاه همین مقدار را نیز تحمل نکردند و مردم بی دفاع را به خاک و خون کشاندند اما از این حقیقت غافل بودند که اراده خداوند بر پیروزی و سعادت ملت قرار گرفته بود، پیروزی که پانزده سال بعد در 22 بهمن 57 تحقق یافت و به استقرار نظام جمهوری اسلامی منجر شد.

این روز را گرامی می داریم و به روح همه شهیدان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم درود می فرستیم و با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق می کنیم که در مسیر آرمان های شهیدان باشیم.

محمدی کیادهی