چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403

ما را در فضای مجازی دنبال کنید

previous arrow
next arrow
Slider

پیام محمدی کیادهی به مناسبت روز نسیم مهر ( روز حمایت از خانواده زندانیان)

بسم الله الرحمن الرحیم چو عضوی به درد آورد روزگاردگر عضوها را نماند قرار «سعدی شیرازی»

بسم الله الرحمن الرحیم


چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار «سعدی شیرازی»


پنجم خردادماه مصادف با روز ملی نسیم مهر «حمایت از خانواده زندانیان» را با حمایت از این قشر گرامی می‌داریم.

وقتی فردی به هر دلیلی به زندان می‌افتد چه جرایم عمدی باشد یا جرایم مالی و غیرعمد، خانواده این زندانیان در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، روانی و اقتصادی قرار می‌گیرند.

تحقیقات نشان می‌دهد اکثریت خانواده‌های زندانیان، هیچ نقشی در ارتکاب جرم ازسوی فرد بزهکار ندارند اما اولین قربانیان جرم و جنایت در جامعه هستند چون سرپرست و نان‌آور خانه را ولو به طور موقت از دست می‌دهند.

بیشتر خانواده‌های افراد زندانی، نیاز به حمایت‌های فوری دارند و ممکن است بضاعت نهادهای حمایتی برای کمک به این خانواده‌ها چشم‌گیر نباشد و لازم است مردم و همه شهروندان در حد امکانات مالی خود، به این خانواده‌ها توجه کنند.

هر کس که زندانی می‌شود لزوماً انسان شرور و بدی نیست و ما در تاریخ خوانده‌ایم و دیده‌ایم یوسف نبی به زندان افتاد و نلسون ماندلا در رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی به حبس ابد محکوم شد و امام خمینی(ره) و بسیاری از یارانش طعم حبس و تبعید را چشیدند در حالی‌که گناهکار نبودند یا بسیاری از افرادی که در اثر تصادف و مهریه به زندان می‌افتند افرادی آبرودار و آبرو خواه هستند و همه ما وظیفه داریم دست یاری به خانواده این عزیزان بدهیم تا مشکل حقوقی آنان حل شود و به آغوش خانه بازگردند.


از رجال صاحب‌نفوذ، گروه‌های مرجع، رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون می‌خواهم در این زمینه فرهنگسازی کنند.

محمد حسن محمدی کیاده